רוב הנשים ההריוניות מלאות ציפייה והתרגשות לקראת הלידה, הן מחכות לאחוז בתינוקן הקטנטן ומתמלאות באהבה רק מהמחשבה על כך. מהסיבה הזאת, רגע הלידה, נתפס אצלן כרגע שיהיה מלא שמחה ואושר. ובכן, נשים רבות אכן מדווחות שהן נשבות ברגע הראשון בקסמו של היצור הקטנטן והמתוק ומתאהבות בו ברגע שהן רואות אותו ואוחזות בו בפעם הראשונה. אך ישנם גם מקרים, שאומנם פחות פופולארי לדבר עליהם, אך זה לא אומר שהם פחות נפוצים, בהם הנשים לא מצליחות להתאהב בתינוק ממבט ראשון ופסיכולוגים בקריות דיכאון אחרי לידהאפילו מרגישות סוג של ריקנות או עצב כשהתינוק נולד. מדובר בתחושה שאינה נחשבת לחריגה ולרוב היא עוברת לאחר מספר ימים והאושר המיוחל כמו גם האהבה הגדולה מגיעים.

דיכאון אחרי לידה, הוא מצב בו ההתאהבות והאושר אינם מגיעים במשך תקופה ארוכה. היולדת חווה קשיים, עצב ותסכול אשר מלווה אותה במשך זמן רב. דיכאון אחרי לידה מופיע בדרך כלל עד ל-4 שבועות אחרי הלידה, כאשר היולדת לא מרגישה קרבה לתינוק, אינה מוצאת טעם והנאה בשום פעולה ובתקופת הדיכאון אינה יכולה לטפל לא בתינוק ולא בילדיה האחרים – במידה ויש לה כאלו. דיכאון שכזה, מחייב טיפול וחשוב מאוד לאתר פסיכולוגים בקריות או באזור המגורים של היולדת, אשר יעקבו אחרי מצבה ויסייעו לו לעבור את התקופה.

פסיכולוגים בקריות דיכאון אחרי לידה הליך הטיפול

פנייה אל אותם פסיכולוגים בקריות וקבלת הטיפול הנכון במקרה של דיכאון אחרי לידה, חשובה לא רק עבור היולדת אלא גם עבור התפתחותו התקינה של התינוק, אשר זקוק לאימא שלו. פסיכולוגים בקריות המוסמכים לטיפול במצבים אלו, ידעו להקשיב ליולדת, לאפשר לה להביע את הרגשות שלה ולהעניק לה את האוזן הקשבת לה היא כל כך זקוקה במצב שכזה. ישנם מקרים שהטיפול אשר יינתן על ידי פסיכולוגים בקריות לבדו, לא יהיה מספק ויהיה צורך גם במתן טיפול תרופתי – ייעודו של הטיפול התרופתי הינו לטפל באופן ממוקד בסימפטומים השונים אשר נובעים מעצם הדיכאון.

כל אישה אשר נמצאת אחרי לידה וחווה סימפטומים כגון: עצבות, אבדן הנאה מפעילויות שונות, עייפות, תחושת אשמה וחוסר ערך, קשיי ריכוז ולעיתים גם מחשבות אבדניות. כנראה סובלת מדיכאון אחרי לידה – מדובר בתופעה אשר פוקדת אחת לכ-10 יולדות.
כחלק מכך, חשוב שאותה אישה תפנה או תופנה באמצעות קרוביה אל אחד מאותם פסיכולוגים בקריות אשר הינו בעל הכלים והידע המתאים, באמצעותם יוכל לסייע לה לעבור את התקופה הזאת בצורה המהירה והטובה ביותר.